Ge mig sjuka djur!

1kommentarer

Efter min första dag på Dog Planet vill jag skrika: Ge mig sjuka djur!

Jag kom dit runt tjugo i nio och kände mig mest ivägen tills vi runt tio kom iväg på den första långpromenaden som är på runt två till två och en halv timme. Med mig fick jag två snälla hundar då det var min första gånga, och det var ju alltid trevligt. Blandningen av raser var enorm, allt ifrån en liten envis Fralla till labradorer och collies var med på promenaden. De som jobbade där hade mellan åtta till nio hundar själva.

Efter promenaden var det lunch en timma, och jösses vad det var segt. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra resterande delen av tiden, men jag hittade en tidning att läsa i alla fall. Därefter blev det städning av alla hundars rum, sen var det dags för den kortare halvtimmaspromenaden där jag fick gå med fyra hundar, byte av vatten hos alla hundarna och därefter fanns inget mer att göra så vi fick gå hem.

Till på köpet tror alla praktikanter och praoelever där att jag går på gymnasiet och att min utbildning är en gymnasielinje. Hjälp. Jag längtar till Djurkliniken Roslagstull.

1 kommentarer

Katt3n Jansson

04 May 2011 21:10

Måste bara kommentera det där med gymnasielinje.

Helt sjukt vilken dålig status djursjukskötare har!

Det är ju djursjukskötare som är kul. Det är ju verkligen Vi som tar hand om djuren.

Tråkigt.

Men det blir väl bättre nu när yrket är legitimerat.

Om si sådär 20 år har folk ändrat uppfattning när de kommit till klinik med sin kisse!

Kommentera

Publiceras ej