Första maj

0kommentarer

Ny månad, och den sista vårmånaden kan tilläggas. Imorgon har jag djurkliniken att se fram emot, men redan idag hände roliga saker. Dels tittade jag, mamma och Fluffigt på förstamajtåget som går genom Stockholm, där man kunde se roliga plakat. Favoriten för dagen var ett där det på baksidan stod Inför daglig morgonbön i skolorna" och på framsidan stod det "Visa pattarna".

Vi gick även på det sämsta cafét någonsin, men å andra sidan hade vi så oerhört roligt åt det att det kanske var bra det. Servicen var urusel. Priserna skyhöga och det ätbara sisådär. Mammas bulle var torr, min smakade kladd och socker och Fluffigts te fick han i en minimal kopp. Till på köpet stod radion på. Med jättehög volym men dåiig täckning, sprakade den och lät värre än Fluffigts kylskåp här hemma. Det var för dråpligt som mormor skulle ha sagt!

Just nu sitter jag och tittar på när Fluffigt och Drakir spelar BLC. Blir lite sugen. Illidan har hittat den varmaste och gosigaste platsen i mannaminne, nämligen på Fluffigts laptop. Gosekisse. Nu kom jag ju på det jag skulle berätta om, jag har inhandlat en spork åt Fluffigt i rosa, och ett par springskor åt mig i rosa. Varför just rosa? I vilket fall så kom vi idag på att jag har ett lustigt gångfel som tydligen är mer sällsynt. Jag går på yttersidan av foten och sliter således ner mina skor snett. De flesta sliter insidan på skorna om de sliter på dem. Fördelen är att jag nu har rätt skor för mig och att hela skon inte är rosa.

Kommentera

Publiceras ej