Bra dag sämre natt

0kommentarer

Gårdagen var perfekt. Jag vaknade och var pigg, åt frukost och fick gå ut i solen för att ta bussen uppför backen. Helt okej, jag har träningsvärk och förtjänar bussresa mamma. Det var underbart varmt och på vägen såg jag något roligt som gjorde mig glad. Två män, med välfriserat inoljat och bakåtkammat hår, kostymklädda med stärkt krage och ytterst välplacerad slips som klev på bussen vid varsin station. Med barnvagn. De skulle troligen lämna barnen på dagis och sedan försvinna iväg till jobbet. Antagligen ett viktigt jobb, men inte mindre viktigt än att de hinner med att lämna sina barn.

Promenaden runt på djurgården var den bästa hitills. Vattnet luktade svalt, salt och som den perfekta klunken med vatten. När vi stannade för att ge hundarna vatten hann vi se ett av kronans ekipage som körde runt på banan och tränade lite dressyr med sina vältränade vad jag antar är svenska halvblod. Hector, du kanske vill ha deras vagn? Hon som körde var väldigt trevlig och hälsade på oss när hon senare körde förbi.

Jag har även börjat få pli på mina hundar. Nu kan jag säga deras namn och så faller de in i ledet och går bakom mig såsom de ska göra. Åtminstone om jag har hundar som jag har haft förut. Det går ju däremot inte lika bra som för Alex som jag brukar få gå med. För honom går hundarna typ automatiskt perfekt. Något att sträva emot? Definitivt.
Hundarna för dagen var dels en liten whippet, och två spaniels, en tik och en hane. Roligast på den promenaden var när mina två rödvitfläckiga hundar helt plötsligt slutade att lyda mina muntliga tillsägelser. Jag kunde inte förstå varför då de verkligen lyssnat på mig hela tiden. Ända tills tiken stannde vid ett träd för att kissa och lyfte på bakbenet! De hade lyckats byta plats under någon paus utan att jag märkt det. Tack för den! Alex sa dock att det hade hänt honom också, så jag får väl se det som en erfarenhet att lägga till högen.

Kvällen bjöd på mat, massa bokläsning, en promenad ner till värtan för att handla samt en löprunda runt gärdet. Morgondagen bjöd på träningsvärk i låren. Natten däremot, den bjöd på alla störningar som en katt möjligtvis kan komma på. Och att min mobil högljutt klockan halv ett talade om att jag fått ett sms. Min katt, han hade ner saker, tuggade på saker så att det låter, tvättade mitt hår, tvättade robins hår, hoppar upp i sängen och ner ur sängen och som för att avsluta alltsammans så vaknade jag imorse av att han höll på att kräkas, över Fluffitts PS3:a!
Nej, nu blir det frukost strax och förhoppningsvis en riktigt bra dag.

Och nej, paketet har inte kommit. Onsdag är satt som smärtgräns, sedan får jag ringa både SwedenRock och posten för att spåra paketet. Mycket pengar som går förlorade annars.

Kommentera

Publiceras ej