Ardentes tankar en onsdageftermiddag

0kommentarer

Till mina kära grannar här i Stockholm. Ni kanske har älskat varandra, men nu gör ni uppenbarligen inte det. Gå skilda vägar och hitta er egen lycka istället för att ta den ifrån varandra. Återigen har jag hört er gräla högljutt. Ni skriker att ni inte orkar, vet ni, jag orkar inte heller!

Nu är det varmt varmt varmt här i Stockholm. Jag vill ha på mig en klänning och ha sällskap att äta glass med. Klänningar har jag hela två utav här i en låda, den jag vill ha ligger emellertid fast i postförvaret på Ica Värtan. Paketet kom i Hectors namn, så hon ska få gå och kvittera ut det imorgon. Till slut gjorde jag sisomså att jag ringde Christer på kundtjänst. Han är bäst. Han är så trevlig att prata med att man får lust att ringa bara för att prata med honom. Det visade sig att mitt paket legat på Ica sedan den 29:e om jag inte missminner mig och att två avier skickats ut, utan att någon har nått mig. Posten är minst sagt dåliga på sitt jobb denna gång tycker jag. Sämre när Laylas paket till mig försvann. Nåväl, tur att jag vet vilka vägar man ska gå, och imorgon kommer jag ha mitt paket där jag hoppas att allt är rätt, helt och snygg så jag kan få ta på mig klänningen och fira med en glass.

Appropå klänningar så är det härligt sommarvarmt här redan i Maj. Solbrännan tar på axlar och kinder, jag riktigt känner hur det stramar när jag rör ansiktet. Solskyddskräm blev det imorse, men det var så dags då det.

Sist men inte minst ska jag leka hemmafru med start ungefär strax. Tvättid samt matlagning väntar på mig medan Fluffigt är borta på middag med en kompis. Just ja, jag vill ha en jättestor kaka. Det vore gott.

Kommentera

Publiceras ej