Tack för den, SLU

0kommentarer

Idag, drygt 2½ vecka före den praktiska tentan får vi veta att tre nya uppgifter har lagts till på tentan. Tack för den säger jag bara. Urinprov samt blodprov är det uppgifterna går ut på och till saken hör att några grupper, där jag och Hector ingår, ännu inte har hunnit ha labbövningen där vi lär oss detta. En vecka innan tentan får vi dessa kunskaper inmatade.

Nu kan man ju inte göra mycket åt saken, även om jag är en sådan person som uppskattar att ha full koll på vad jag ska testas på. Jag har lättare att slappna av då, och prestera bättre helt enkelt. Det jag kan göra överlag är att se till att de övriga uppgifterna sitter som de ska. Idag har Hector och jag tidstestat oss och kört igenom intravenös injektion genom permanentkanyl, subcutan injektion, EKG på hund samt bandagering på häst. Extra plus för att jag satte permanentkanylen rätt på första försöker för att vi skulle kunna träna på den intravenösa injektionen. Små saker i vardagen som gör mig glad.

Nu ska jag ta och försöka skriva lite på en lite undanskuffad novell. Det är verkligen inte mycket kvar nu, så jag hoppas på att orka skriva klart den innan året är slut. Kanske till och med innan sommaren är slut.

Kommentera

Publiceras ej