Nr. 2 George Carlin

0kommentarer

George Carlin hade hunnit avlida innan jag upptäckte honom. Med sin svarta humor är han fortfarande en av mina favoriter. Han skämtade om samhället, världen, religion. Ja främst om dessa i USA då han var amerikan. Hans sätt att syna samhällets bluffar, hans grova språk och gester gör honom svårt att glömma bort. Många tar illa åt sig, men det är nog oftast de som är fast i de lugnande och omlindande lögner samhället förser dem med.

Hans skämt var inte alltid samhällskritiska. Speciellt under hans tidiga skämt tycker jag mig finna mera roliga skämt om inget speciellt. Ofta finns där inslag av sådant som skall vara konfronterande. Döm själva, jag länkar ett klipp från en av de senare showerna han gjorde, när den djupa skrovliga rösten fått ordentligt fäste. Ja just ja, jag tog med flit ett klipp som inte skrämmer alltför många,

Kommentera

Publiceras ej