Morgonstäda

0kommentarer

Jag försöker vara duktig och få det mesta av städningen gjort, men det verkar som om Illidan inte håller med. Jag la upp alla hans leksaker på en hylla för att de inte ska vara ivägen när jag dammsuger, och nu har han hoppat upp på en hylla bredvid och sitter där med tassen och petar ner dem. En efter en.

Dammsugning och städning av badrummet är min lott. Tänkte göra en sådan där bra städning när man flyttar ut allt och använder sig av duschen för att få rent i alla vinklar och vrår. Appropå det så var jag och Hector jätteduktiga igår. Då var vi borta i gamla lägenheten och städade av det sista. Kylen, diskbänken, spisen, badrummet. Allt är nu snyggt och dammsuget. Det sista som är kvar är att skura golven, samt hämta saker i källaren som är kvar, men sen är vi klara.

Utomhus skiner solen, så det känns som en perfekt dag för en promenad bort till Kaplan. Har öppnat alla fönster jag kan i lägenheten här för att få in så mycket frisk luft som möjligt. Är riktigt härligt att sitta här och skriva i värmande solsken medan den kalla luften från fönstret sveper äver händerna och kyler ner datorn. Min och Hectors önskan är att solen ska lyckas smälta bort all den snö som kom igen häromdagen. Jag vet att jag tjatar om det, men vi vill ha vår! Allra helst igår! Gå i trekvarts och linne! Sandaler på mina tår.

Kommentera

Publiceras ej