Jag måste bullshita...

0kommentarer

Är relativt klar med fråga tre och ska strax ge mig i kasst med fråga fyra. Den andra delen av fråga tre handlade om Malassezia. Det är för övrigt ett ord som borde ge fett med poäng i alfapet, men nu när jag tänker på det är egennamn inte tillåtna så det kan göra detsamma. Mitt dilemma är i alla fall att jag inte har lyckats skriva ens en hel sida om de båda frågorna. Jag är fullt medveten om att jag skriver oerhört kompakt och att jag med största sannolikhet kommer behöva ändra meningsuppbygnad och struktur på texten då jag är lite överallt just nu. Och för att ytterligare späda ut det hela kommer jag att behöva bullshita. Det vill säga, dryga ut texten med långa tjusiga meningar eller förklara svåra ord med enkla ord bara för att komma upp i de där 1-1½ sidorna. Blä. Under tiden kan ni ju roa er med att läsa den andra delen på fråga tre. Själv ska jag se vad jag tycker om fråga fyra som tydligen ska handla om katt med urinstopp. En klassiker.

Nästa patient är en Amerikansk Bulldog som fått en Malassezia-infektion i tassarna.

  • Veterinären ordinerar ett särskilt schampo för att behandla tassarna. Ge råd och förklara för djurägarna hur de ska göra när de schamponerar.

  • Vad är Malassezia-infektion? Hur kan det komma sig att detta som finns normalt i huden ibland kan orsaka en infektion?

Kommentera

Publiceras ej