Bandagering på Skålltorp

0kommentarer

Medan Hector läser till en bra punkt i sin bok tänkte jag berätta om den mysiga förmiddagen på Skålltorp. Det är stallet där vi ibland får åka för att träna på vissa moment på riktiga hästar. Tidigare har vi testat på pulstagning och att springa med dem för att visa för en tänkt veterinär. Idag var det bandagering som stod på schemat, nu återigen med en ny teknik. Jag la tre bandage innan jag tyckte det blev bra, men det fick jag ett perfekt på, så jag hoppas jag klarar mig med det nästa fredag också.

I övrigt var det en perfekt dag i stallet. Solsken, en förrymd ponny, snäll häst att bandagera som man kunde stå och mysa med, fika, Hector och en hel drös med trevliga klasskamrater. På många vis var det precis såhär jag tänkte mig att Skara skulle vara. Fint väder, bra kompisar och så djur.

Nu är Hector klar, så istället för gym blir det en promenad.

Kommentera

Publiceras ej