Ardentes favoritkomiker

0kommentarer

Har lite småtrist, och då brukar jag hitta på något roligt som piggar upp. Humor är det bästa vapnet, enligt mig. En av de bästa känslor jag vet är när jag skrattar så mycket att jag får som träningsvärk i magen och knappt kan andas. Jag måste be personen som får mig att skratta att ge mig en paus så jag får in lite luft i lungorna. Ansiktet hettar och skrattårar rinner längs med kinderna. Det är underbart.

Min idé är nu att dela med mig av fem komiker som kan få mig att skratta. Kanske inte alltid så att jag trillar ner ifrån soffan, även om det då och då har hänt. Ni får listan på alla fem nu, men sedan kommer jag försöka mig på att länka ett klipp per komiker i fem dagar. Ni får väl se vad ni tycker. Kanske är det någon som har ett bra tips på rolig komiker att ge mig. Bara det inte är Betner. Generellt borde svenska komiker hålla tyst.

1. Gabriel Iglesias
2. George Carlin
3. Tim Minchin
4. Maz Jobrani
5. Jonas Gardell

Vi börjar med nummer ett, Gabriel Iglesias.

 

 

Gabriel, Hot and Fluffy, tycker jag är helt klart bäst. De enklaste sakerna blir så hysteriskt roliga. Han blandar sin förmåga att berätta om saker han varit med om, sin förmåga att härma ljud och förställa rösten. Några av hans vanliga teman är poliser, sin vikt, tårta och fylla. Intressant egentligen, jag är inte speciellt intresserad i normala fall av alkoholskämt, men han gör dem roliga! Han driver inte med saker på ett vanligt sätt som har gjorts så många gånger förut, utan han utvecklar, han gör något eget. Så snart jag har lite extra pengar så kommer jag beställa hans DVD.

Kommentera

Publiceras ej