Stockholmsvärme

0kommentarer

Oh sommar!
Oh värme och fläktande ljumna bris, dig tycker jag om.
Men kanske inte doften av fotsvett ifrån mina solvarma fötter.

Dagen var underbar. Fluffigt och jag åkte ut till slussen för att se på ballonger som släpptes, men det var tydligen flera år i rad sedan, och inte nu. Vi fick en fin promenad i alla fall och fick se två polishästar och hela beridna högvakten skritta förbi. Vad små hästarna var! Inga kraftiga halvblod här inte, utan de såg väldigt nätta ut. Sedan lade vi märke till en rolig sak. De som främst hade sverigeflaggor i händerna var turister! Vi svenskar tycks vara dåliga på att fira.

Fluffigt och jag passade även på att hitta en tröja som jag tyckt varit så himla söt på Gina Tricot. Det är en tröja med glassar på, och inte nog med det, det är GLADA glassar på! Vi var inne i en butik varpå vi helt plötsligt upptäckte att vi gått in i en annan butik. Visst låter det skumt? De delade visst samma våningsplan.. Vi fann oss snart inne på Cubus där vi hittade två linnen och en T-shirt till Fluffigt, så nu kan han gå omkring sommarstilig.

Dessutom har jag varit tokduktig och bokat biljett till Gotland, skickat mitt praktikintyg till Skara samt ansökt om körkortstillstånd. Imorgon blir det ögonundersökning om allt går rätt.

Kommentera

Publiceras ej