Övningskörning

1kommentarer

Gissa vad jag har gjort? Jag har kört bil!
Framåt och en gång bakåt, svängt åt höger, åt vänster och växlat både upp och ned mellan 1:an och 2:an. Ibland, speciellt på slutet, till och med utan att få motorstopp eller världens ryck. Absolut svårast var att gasa utan att gasa för mycket. Jag har aldrig trott att gasen var så känslig! Har haft någon slags idé om att pedalerna var relativt tröga, men det stämde ju absolut inte. En lätt touch och bilen reagerade direkt. Eller så är det så att morbror Anders bil är väldigt bra.

Imorgon blir det mer träning. Jag hoppas på att jag kommer ha kvar känslan för hur man startar och bromsar sådär mjukt och fint så att det blir rätt merparten av gångerna, samt att jag kan få öva på att svänga runt lite mera exakt. Visserligen planerade jag hur jag skulle svänga, körde (för oss som är hästvana) på åttavolter och nästan som vänd snett igenom bitvis, men det vore bra att se att jag kan köra exakt där jag ska köra om det behövs också. Jag såg lite orange koner innan parkeringen, man kanske ska ta och låna dem lite?

Det var i alla fall jätteroligt, och jag blir sugen så fort jag ser en bil åka förbi. Och det är ganska ofta här när man bor inne i stan!

1 kommentarer

Malin

27 Jun 2011 22:11

Är det Sara Andersson? jag bara har en känsla av att jag vet vem du är :P



Svar på din kommentar; jag förstår verkligen vad du menar med att det är svårt att sätta det sunda tänkandet i praktik. jag har precis skrivit ihop ett inlägg som svar på din fråga, titta in i dagarna framöver så publiceras det snart.

Många hade samma funderingar som du, så jag gjorde ett inlägg av det istället för att svara på massa kommentarer.



Kram! /Malin

Kommentera

Publiceras ej