Gotlandssemester

0kommentarer

Gräsmattan är grön, träden är gröna, buskarna, ogräset och komposten är gröna. Är det inte underbart? Precis över vägen går tio lamm och betar i hagen, och ovanför oss tronar Klinteberget antagligen med mängder av vårblommor. Jag vet inte ännu, för jag har inte varit där uppe och gått. Något småregnigt har det varit, och jag blir så ruskigt blöt om fötterna om jag ska knata omkring däruppe utan att solen först har fått torka markerna. De kalla vindarna och regnet gör dock inte min semester förstörd, tvärtom! På Gotland här i Mariannelund finns det nämligen massor av bra roliga saker att göra vid dåligt väder. Nummer ett är behovet av att elda. Det är störtmysigt. Man hör hur lågorna flammar upp och hur veden knäpper och pyser. Värmen som sprider sig är bättre än från något element.

I förrgår passade jag dessutom på att baka bullar. Inte mindre än 58 stycken mumsiga kanelbullar blev det. Synd bara att det inte kommer hinna bli strandväder medan vi är här. Jag börjar ju jobba om lite drygt två veckor, och sedan jobbar jag hela sommaren nästan fram till terinsstarten. Och då börjar jag mitt andra år! Hur spännande är inte det?! Åh, jag hoppas verkligen att sommarjobbet kommer bli precis så spännande och lärorikt som jag har tänkt mig. varje gång jag har suttit och läst vad mina klasskompisar skriver på fb så blir man ju avundsjuk, så jag tror nog att det kommer bli precis så bra som jag tänkt mig. Och så körkort så klart! Hoppas på att papprena är hemkomna och klara så det bara är att börja köra när jag kommer hem ifrån semestern. Läser du detta morbror Anders så vet med dig, jag läser i körkortsboken! Har börjat med kapitlet om mörkerkörning! (Vilket inte är så svårt. Summan av kardemumman är ju att man inte kan räkna med att se det som finns, så var extra försiktig och använd bilens lysen klokt).

Kommentera

Publiceras ej