Det börjar lossna nu...

0kommentarer

Körde både igår och idag, och det var verkligen de två bästa körlektionerna hitills. Jag har lyckats göra sådana där saxvändningar (om det nu är det det heter), start i brant backe och kan sedan idag relativt väl köra i ett villaområde. Det stod i min körkortsbok liksom i handledarboken att det var bra att öva i ett lugn villaområde, gärna med dålig sikt. Jag fick öva massor på att placera bilen rätt så att jag kunde se tillräckligt väl åt sidorna i korsningar samt hålla koll på alla utfarter och faror som skymde sikten såsom bilar och buskar. Idag var verkligen ytterligare en sådan där dag när jag kände att körkortet inte är så långt borta. Absolut inte som att det bara dröjer en vecka, men däremot som att jag borde kunna ta det innan årets slut, vilket har varit mitt mål. Kommer nog kännas lite vemodigt när jag inte får köra med morbror Anders när sommaren är slut och det är dags att åka tillbaka till Skara.

Appropå körning och åka och annat så är det ju jobb som väntar imorgon igen. Och visst är det underbart att få längta till jobbet? Visst, jag längtar efter att få sova ut ordentligt på morgnarna, men när jag väl är på jobbet så har jag merparten av tiden så himla roligt! Nästa vecka ska jag få vara en del på stall, vilket är superkul. Då kommer jag få göra behandlingar som ska göras på de inneliggande, och det är perfekt. Relativt lugnt och bra övningstillfällen. Jag hoppas på att jag kommer få träna på, och lära mig, att fånga fåglar på ett korrekt sätt. Två dagar nästa vecka slutar jag vid fyra och då blir det dessutom tid över för körlektioner. Yay!

Kommentera

Publiceras ej