Hemtentan är inskickad

0kommentarer

Det blev hela nio sidor när jag äntligen var klar med hemtentan och lämnade in den runt tio i morse. Det skulle vara maximalt två sidor per fråga, och det lyckades jag hålla mig till på fråga ett och två men på fråga tre som hade en a och en b del med varierande svårighetsgrad vad gäller källförteckningen så föll jag ohjälpligt. Bara referenslistan i sig var en A4 lång. Jag vet inte om de kommer tycka att de vetenskapliga källorna duger och om resonemanget fungerar, jag tycker själv att jag resonerat riktigt men att mina källor är bristfälliga. Här är det nog en fråga om tid. Har man mer tid att beställa hem artiklar och arbeten kan man gå igenom en större mängd fakta och sålla ut det som bäst passar in på uppgiften, nu hade jag inte den lyxen, och många av arbetena jag hittade gick inte att öppna utan kunde endast beställas.

Jag och Hector har dessutom sagt upp våra lägenheter nu, så om någon behöver en 1:a eller en 1,5:a på Kaplansgatan i Skara är ni mer än välkomna att höra av er. Hector och jag ska nämligen flytta ihop, och vi har en bra lägenhet på g. De håller på med att ytrenovera den eller vad jag ska kalla det, tapetsera, byta ut lysknappar och annat, så lite tid har vi på oss men i annat fall så är risken väldigt stor att den blir uthyrd till någon annan. Är du intresserad som läser detta eller känner någon som kan vara det, hör av er!

Kommentera

Publiceras ej