En lugn start

0kommentarer

Själv har jag börjat det nya året med en lugn start. Sömn och WoW har blivit de största aktiviteterna för dagen, och Fluffigt börjar må lite bättre, så det kanske har varit rätt val. Man kan se den lugna starten som ett slags gott omen om en förmåga att stressa mindre?

Jag har funderat vidare lite på det där med nyårslöften. Egentligen är ju idén i sig ganska fånig, om det är något man verkligen vill förändra så är det ju bara att göra det, i annat fall känns det som en ursäkt för att få skjuta upp det obehagliga till ett datum lite längre fram. Å andra sidan känns ett nytt år magiskt som en ny chans till nya möjligheter. Att börja om från början som det brukar heta.

Några saker har jag funderat fram att jag ska förändra i och med denna chans till en ny start.
1) Skapa en kategori som heter Djursjukskötare här på bloggen där jag skriver inlägg som rör utbildningen. På så sätt kan de som är intresserade klicka in på den kategorin.
2) Börja gymma tillsammans med Sandra och Hector som redan har skaffat gymkort i Skara.
3) Lära mig allt som finns att kunna i böckerna jag fått i julklapp om bilkörning och regler i teorin.

Kommentera

Publiceras ej