Picture - Ugly Gray

1kommentarer

En gång för länge sedan tittade jag för första gången, som jag kan minnas i alla fall, igenom min mammas gamla teckningar. Jag tyckte dom var helt fantastiska! Ja, inte lika fantastisk som målningen på den stegrande kentauren som hänger hemma hos mormor och som då var bra mycket högre än jag var, men helt klart fantastiska. Bland mina absoluta favoriter fanns en häst tecknad i blyerts. Jag tyckte den såg så lustig ut med benen åt alla möjliga håll, lite cartoonig i stilen och alldeles underbar. Bäst som jag satt här i Skara, många år senare kom jag att tänka på den där bilden igen. Jag kan knappt se den tydligt framför mig längre, men jag minns åtminstone känslan av hur jag tycker att den ser ut. Med block, penna, knådgummi och stomf har jag försökt göra en egen verision av min mammas gamla teckning.

Jag hoppas du tycker om den mamma, för den är till dig!

1 kommentarer

Mamma

24 Feb 2011 21:12

Åh Gullehjärtat, den är jättefin!! MYCKET snyggare än min bild, även om den inte alls var så pjåkig.. tvärtom faktiskt!

Dessutom ser det ut som en välmusklad Junker och DET är högt betyg!

Uppgift för dig nästa vecka blir att få den utskriven så jag kan rama in den....

Puss puss!

Kommentera

Publiceras ej