Kras!

0kommentarer

Himlen utanför är alldeles klarblå, solen skiner ner på marken och smälter sakta men säkert bort snön. Inget av detta visste jag om än, för jag låg och sov. Under mitt varma hjärtprydda täcke, och på mina två kuddar låg jag och var i drömmarnas land.

*KRASCH!!*

Neeej, katten har haft ner något, tänker jag och funderar en stund på att somna om. Jag börjar undra vilken blomkruka det är han haft ner. Det kanske är den i glas, tänk om det är den i glas och han får splitter i sina små rosa trampdynor?

Ungefär här tar jag på mig lite kläder och går ut ur sovrummet. I hallen möts jag av en jamande och glad kisse som visar in mig i köket där han har haft ner en mugg och tagit sönder den i minst hundra delar. Det var flisor över precis hela köket och en i hans matskål. Det var bara att hämta dammsugaren och få rent i köket - innan frukost - och därefter erkänna mig besegrad och faktiskt ta och göra mig frukost.

Det var min morgon, hur vaknade ni?

Kommentera

Publiceras ej