Kommunikationsföreläsningar

0kommentarer

Både igår och idag hade vi föreläsningar i kommunikation. Föreläsaren för dagen hette Niklas Carlsson och gårdagens herre hette Björn Nilsson. Nu när jag skrev detta reflekterade jag över att jag väljer dåtidsformen för heter. Jag undrar om det blir ett syftningsfel som gör att jag påvisar att de inte längre heter Niklas respektive Björn. Nåväl, nu släpper jag det och fortsätter inlägget.

Gårdagens föreläsning handlade mer om hur man gör sig förstådd genom att förstå hur människor uppfattar saker annorlunda jämfört med oss själva. Dagens föreläsning handlade mera om att förstå oss själva, för att genom självkännedom kunna förstå andra och undvika samt någon gång när vi blivit bra på det kunna lösa konflikter. Åtminstone var det de möjligheterna jag såg framför mig. Dessa föreläsningar har vi ju för att bli bra på att kommunicera med djurägare, men jag ser ytterligare möjligheter, och just nu är det att använda mina kunskaper för att skapa ett bättre arbetsklimat i Hazard. Jag ska läsa lite ytterligare i böcker, men jag tror jag har en bra utgångspunkt i alla fall.

Kommentera

Publiceras ej