Ensamt utan Fäsk

0kommentarer

Tidigt imorse åkte Fäsk iväg till Stockholm över helgen, och det känns redan tomt. Jag hann säga hejdå eller godnatt när hon stod i hallen för att gå, men sedan somnade jag om. Världens bästa Nyman låter oss låna en av hans familjs bilar (den mer behändiga av dem, han frågade huruvida vi skulle transportera en soffa, för då kunde vi behöva den stora, men jag sa att tack det går bra utan en buss!) i de fyra dagar som vi kommer vara kvar här i Skara efter söndag. Dock upptäckte vi att det på hennes schema finns ett obligatoriskt moment på kommande fredag som inte står med i schemat eller i kursplaneringen. Mysko? Om det är så har de ju tabbat sig rejält, när kursen startar ska det vara klart vad man måste gå på, och dessutom ska schemat inte ändras två veckor i förväg heller. 

Puh! Jag känner mig helt uppe i varv. Börjar bli tokigt nervös och stressad inför proven nästa vecka. Det skulle vara så fruktansvärt hemskt att misslyckas. Andas. Andas. Okej. Ska iväg vid tio idag och övningsköra igen, nu har jag tänkt en hel del på parkeringen så jag tror faktiskt att det kommer sitta bra idag. Kanske inte just att backa in i en ruta, för det är mindre formler och mera koll på avstånd, något jag tycker är supersvårt. Tänkte fråga min körskolelärare om jag kan få öva på att backa runt hörn och vänstersväng på landsväg också, för det känner jag att jag vill göra en bra på vardera innan uppkörningen.

Kommentera

Publiceras ej