Äventyr med Ludde

0kommentarer

Idag var superduperkul!
Dels upptäckte jag att min eftersändning fungerat, för jag har fått inte mindre än tre brev hitskickade, varav ett var en bekräftelse på tidigare nämnda eftersändning. Det viktiga brevet var en avi som talade om att nu, NU kunde jag hämta ut mitt körkort. Allt jag behövde göra var att gå till postens utdelningscentralen i ... Skara. Men suck. Efter två telefonsamtal har jag nu i alla fall fått dem att eftersända körkortet och med det även en ny avi så snart det är här. Yay! Det är toppen, för då slipper jag släpa med mig lappen jag har nu.

Ludde, jag och mamma var ute på äventyr idag. Det är lätt att få lite förundrad panik när ens mor börjar tala om alla lustiga saker bilen kan göra och hur man löser dem. Typ om bilen startar på bara två cylindrar, om den fastnar i i ett mellanläge när man ska växla, om den inte vill starta och så vidare och så vidare. Frukta inte, Ludde skötte sig alldeles utmärkt. För er som inte minns det, bilen heter alltså Ludde. Vi körde bort mot Åva, vände någonstans på vägen, för det kändes som om vi aldrig skulle komma fram, åkte till Skutan och därefter hem. Tror vi var ute i en och en halv timma, och det gick alldeles utmärkt! Till och med start i backe i halka!

Skutan, wow, säger jag. Det var en hel uppsjö av olika sorters djur. Höns, fem kaniner, två jättegoa tackor som man kunde klia på kinderna och en supergo gris som sprang fram emot en och grymtade när man ropade på henne. Hon hade världens rundaste sötaste tryne. Fick även se ritningen till det nya stallet och det kommer bli superflott tror jag. Lite tråkigt bara att den enda hästen jag kände igen var Verona, resten var nya. 

Efter bilkörningen blev det mumsig kajpsoppa hemma hos mormor och pepparkakor, samt lite julshopping i Haninge Center. Kände mig lite smutsig nästan, när jag handlar i juletid. På ett sätt tycker jag att det är jätteroligt att göra eller hitta julklappar att ge till människor som jag verkligen tycker passar. Dock måste jag säga att all julklappsreklam får mig lätt illamående. Olika företag säger sig rädda julen genom just sitt erbjudande. Det är väl inte det som avgör om en jul blir lyckad eller inte? Nej, tacka vet jag min vettiga jullugna familj som i och för sig köper julklappar men som vet att umgås och äta en lunch eller middag ihop är det som betyder något.

Kommentera

Publiceras ej