Äventyr idag

0kommentarer

Gissa vem som väckte oss minst fyra gånger som jag kommer ihåg i natt? Helt rätt, Illidan! Först skulle han leka med ett flingpaket som han tidigare fått mat i, sen var det dags att putta ner en tärning och jaga efter den i hela lägenheten och därefter måste han ha blivit utmattad och hoppat upp i vår säng... ... där vi helt plötsligt vaknade av att han höll på att kräkas i sängen! Världens teamwork, jag tände lampan och väckte Fluffigt som i och för sig först vände sig åt fel håll men som därefter tog tag i katten och lyfte ner honom på golvet. Precis när ordningen var återställd och upptorkad så att säga, kom katten på att det visst var lite kvar som skulle upp.

Jag är dock pigg, så jag ska inte klaga. Idag blir det äventyr, jag ska iväg till Haninge och min mor för att testa att köra Ludde. Har till och med haft mardrömmar om den avsaknade varvräknaren! Hjälp! Nåja, med övning kommer skicklighet. När jag ringde igår kom min mor på hur många platser som helst vi kunde åka till, stallet, kyrkogården, tippen... Det låter  utmärkt tycker jag, nu kör vi!

Kommentera

Publiceras ej