Första tiden i Skara

0kommentarer

Vilket tempo!
Det känns som om det har varit fullt ös från det att jag och Hector kom ner till Skara tills... ja nu och antagligen fortsättningsvis ett bra tag.

Det hela började med att jag anlände till lägenheten med jättetung packning och katt som ville gå på lådan. Jag börjar med att slå på strömmen till lägenheten igen och sätta igång kylen och frysen. Knack, smäll säger det! Sedan börjar köket bli dimmigt av tunn rök och lukta bränd elektronik. Det har varit början på två dagar utan kylskåp. Hector åkte till Coop och köpte en kylväska och kylklampar som vi fick frysa hos den lokala Pizzerian i vårt hus. Tack, tack! Alla i Skara, ät där åtminstonde en gång! Igår kom det en reparatör, men han påpekade att kylen och frysen var väldigt gamla och kommer behöva bytas ut i alla fall.

Hector och jag hjälpte även till med att visa de nya ettorna KTC samt hålla i en tävling där. Martina och Linnea hade gjort utmaningen som bestod av att para ihop rätt latinskt ord med de svenska motsvarigheterna som satt uppklistrade på vår stora plasthäst som vi annars övar bandagering eller EKG på. Illidan fick vara med och var värd en extrapoäng om de kunde svara på frågan "vad är det för fel på Illidan?" Alla grupper tog det till slut, även om jag ibland gav lite extra ledtrådar.  För er som inte vet, han är döv. Det var så roligt, för jag sa åt dem att de fick gosa, klappa, lyfta, bära och prata med honom. Jag hade tio grupper om ca sex personer i varje som gosade med honom och han tyckte det var helt okej. En grupp höll till och med upp honom för att räkna tårna på tassarna! Ja han kanske är döv Illidan, men vilket underbart temperament och tålamod! Förstå när den sjunde gruppen kommer in och han ändå stryker sig mot de som kommer fram och klappar honom! Att han fortsätter att sitta stilla på sitt bord efter att ha fått ett stanna-kommando är också fantastiskt.

Vår klass började också skolan igår, och vi hade en introduktionsföreläsning i rehabilitering, fick veta nya PBL-grupperna, jippi jag blev en labrador, förra gången var jag i Pelvis, och fick utdelat vårt seminariearbete som skall innefatta en 30min lång presentation samt en "lagom lång" dvs 7-9 sidor skriftlig presentation om varierande rehab-metoder. Min grupp fick Water Walking.

Jag kan även meddela att dte spöregnar. Ska försöka få skjuss till Jula och köpa mig ett regnställ samt till typ Skokanonen för att inhandla ett par gummistövlar. I annat fall kommer jag bli alldeles dygnsur och säkert krympa!
Strax iväg till KTC för första dissektionen för iår. Vi ska få titta på alla viktiga strukturer i ett hästben.

Kommentera

Publiceras ej