Börjar närma sig nu...

0kommentarer

Inte många dagar kvar nu, sedan är det dags att återigen bege sig iväg till Skara. Jag längtar faktiskt! Till kurserna, mina kompisar, lägenheten, Fäsken och lugnet. De sista körlektionerna och så småningom då, körkortet. Idag var näst sista dagen tillsammans med morbror Anders. Vi övade på svåra saker som parkering, fickparkering, backa runt hörn, start i backe. Jag ska säga att det som gick sämst var start i backe. Det är svårt med riktigt stark lutning. Ibland gick det, ibland inte. Tyckte jag släppte upp kopplingen lugnt och fint, men det kan också varit så att jag inte hann släppa på bromsen tillräckligt vältajmat också. Anders testade att bara låta bilen starta i uppförsbacke genom att använda koppling och broms, alltså utan att stödja med gas, och det funkar! jag gillar moderna bilar. Undrar om mormors gamla toyota klarar det. Den är lika gammal som jag är! 2 år till och den räknas som veteranbil. Hmm, betyder det att jag börjar bli gammal eller att bilar snabbt blir antika =P

Två bra saker. Kurslitteratur som jag har beställt är skickad och klar. Blir perfekt att hämta ut den kanske till helgen eller senast på måndag. Nummer två som är bra är att jag fått ett bekräftelsemail på inskickandet av novellen. Hoppas nu! Jag vet att det antagligen är åtminstonde flera hundra om inte tusen personer som skickat in bidrag och att mina chanser är små, men om de delar in det i ålderskategorier och helt enkelt tycker att jag är bäst så underlättar det ju helt klart! Haha. Nej, det skulle vara roligt med en extra sporre till att fortsätta skriva. Något slags kvitto på att det jag skriver faktiskt tilltalar andra läsare än jag själv och partiska personer i min närmsta omgivning. Tyvärr mamma, du är inkluderad här!

Och appropå två... Bara två dagar kvar på kliniken. Det känns både bra och dåligt. Bra för att slutet på den perioden innebär att det är dags för mer studier men dåligt för att jag kommer sakna stället. Arbetskamraterna, djurägarna och djuren. Tro mig, man har riktig tur när ens sämsta kollega kan betecknas som trevlig och hjälpsam! Då kan ni förstå hur bra resten är! Jag hoppas det kommer vara lika bra klimat när jag gör mina stora praktikperioder. Nu ropar godispåsen på mig... så jag ska sluta blogga och äta en tropiskfruktsmaksring.

Kommentera

Publiceras ej