Anmäld till riskettan...

0kommentarer

Idag _äntligen_ fick jag prata med en trafikskola. Denna som heter Nya Trafikskolan har inte paketpris, och motiverar det med att det inte alltid behövs så många lektioner som ingår och att det då bara är onödigt. En himla massa pengar kommer det bli i vilket fall. Riskettan som jag nu är anmäld till kostar 600 kronor. Vi har sett ut lite datum som jag nu har kollat upp för att boka en tid med en lärare som ska se vilken nivå jag ligger på och hur mycket det är som är kvar.

Prisuppgift från deras broschyr är i alla fall:
Riskettan 600kr
Risktvåan 1700kr
Hyra av bil vid uppkörning inkl. 35min lektion 1000kr
Körlektion 430kr
Lidk 70min lektion 860kr

Och så slutligen: anmälningsavgiften på 1400kr.

Det är dyrt att ta körkort! Nåväl, jag vill mest få det avklarat just nu. Detta är i alla fall början, och har jag och morbror Anders övat rätt så kanske det inte krävs så många lektioner till innan jag är redo för uppkörning. Det kändes jättebra sist vi körde, och det var ju mitt i Stockholm sent på kvällen med bilkarneval. Jodå, snart så...

Kommentera

Publiceras ej