Härliga Helg

0kommentarer

Ledig!
Eller hur?

Jag har upptäckt att det finns enorma skillnader mellan studietakt beroende på vilken utbildning man går. En tjej i min klass illustrerade det hela väldigt fint genom att berätta om en kompis som pluggade till lärare och meddelade att hon nästa vecka hade lektion på... torsdag.
Bara.
Vi har heltidsstudier som innefattar åtminstone 40h plugg vare sig vi vill det eller inte. Först och främst alla lektioner, men sedan inläsning och PBL-studier, renskrivning av anteckningar i mitt fall.

Så förutom att dona med PBL-uppgiften för denna vecka, muskler och leder, så ska jag renskriva anteckningar, tvätta (jag har precis underkläder så att det räcker till idag, snacka om tajmning!), diska, dammsuga, hinna gama lite och allt sådant där annat som man tror att man hinner med inom loppet av 48h.

Kommer jag att hinna, det återstår att se!

Kommentera

Publiceras ej