En katt i en tratt blev en katt i en tröja

3kommentarer

Illidan har under en tid haft ett sår på halsen som jag misstänker ursprungligen uppkommit då han kliat bort en pälstova. Såret har läkt så pass att det varit likt en femtioöring och hade en fin torr skorpa. Dagen innan jag kom tillbaka ifrån Stockholm visade det sig att han kliat upp såret igen, och i morse kliade han som besatt så att hans hals blev alldeles orange runtikring såret.

Efter sista lektionen idag, som handlade om ögon och hölls i av en föreläsare som var mer snabbpratande än Sarah, begav sig jag och och Hector hem och hämtade Illidan. Med katten i sele gick jag och Hector till veterinärkliniken med Illidan i famnen där han genast blev favorit hos receptionisten. Han är ju så lugn och go den lilla kissen. Det visade sig att han inte kunde ha en tratt som jag hoppats på, för den skulle ligga på ett sådant sätt att han ändå skulle kommit åt att klia, utan istället har vi införskaffat en liten tröja i storlek XS som egentligen är till en hund (jag ska klippa av den bakre delen och sy in den vid tillfälle när jag har en symaskin i närheten) som Illidan nu har på sig. Den är i turkost och nu kan man faktiskt se hur mycket fluff och hur mycket katt Illidan egenligen består av!

Jag och Illidan på väg hem ifrån kliniken med nya tröjan!

3 kommentarer

Mamma

26 Oct 2010 17:18

Stackars Gulle-kissen! Ha tröja på sig.. Må det inte bli ett nytt mode bland kattägare! Jag vill dock se fleer bilder på min älsklingskisse iklädd turkos tröja....

Är jag en elak männisla då..?

Pussa Illis från mig!

Ann

26 Oct 2010 20:47

Sötnosar!! Och Mamma är INTE en elak människa, jag håller fullständigt med henne ;)

Puss på nosen!

PS: du har väl en laserpenna att trötta ut honom med?

Ardente

27 Oct 2010 19:08

Haha!

Jag SKA ta fler bilder på honom, men alltså, han ser jättekonstig ut, Visste ni att skogskatter har så långa ben? Jag har nog aldrig sett en katt med så långa ben!

Kommentera

Publiceras ej