Åka hem!

0kommentarer

Äntligen äntligen ska jag få åka hem!
Hector ska packa lite, jag ska äta lunch och därefter ska vi bege oss iväg mot Stockholm. Två jättesnälla klasskamrater har lovat att passa Illidan, och det känns bra också. Han kommer få sysselsättning. Kanske är det fånigt, men jag har lite separationsångest. Jag vill inte riktigt lämna bort honom bara sådär, men å andra sidan, hur bra hade han mått i den minimala lägenheten där Fluffigt bor, och hur pass bra hade han tagit bussresan tillbaka? Inte väldans. Det blir skillnad till jul när vi kommer låna min mors lägenhet ett tag. Den är rejält tilltagen så han kommer nog kunna springa omkring och busa tillräckligt.

Väskorna är packade, disken nästan helt klar och kattmat samt brev till kattvakterna framställt. Det känns som om alltsammans är avbockat. Iofs, dra ur sladdarna till datorn kanske? Borde man vara så försiktig? Just ja, vattna blommorna, det har jag också kommit ihåg!

Kommentera

Publiceras ej