Vårbilder till mamma

2kommentarer

När jag var liten hände det då och då att jag och min mor gick genom hela den stora skogen bort till Skutan. På vägen om vårtid letade vi efter den första tussilagon, och fanns där vitsippor ville min mor ha med sig en bukett hem efter stallbesöket. Idag så hittade jag min första tussilago, och eftersom det hade tagit på tok för lång tid att ta sig hem med den utan att den hade börjat sloka och sedan vissna så lät jag den växa kvar där vid blötområdet nära spårcentralen.

Du var inte med på den här vårpromenaden mamma, men jag har tagit bilder åt dig!

Vid den här solbelysta tjärnen såg jag plötsligt något litet och lysande gult.


Här är dom. Vårens första tussilago som jag har hittat, till dig mamma.


När vi gått över kalhygget fick jag syn på vitsippor likt små vita färgklickar i de annars torra gula stråna.


När vi kommit fram till Skutan gick vi även förbi Hermans gravsten. Där så många älskade djur ligger begravda var den enda platsen som var täckt av blåsippor.


Bakom klubbhuset, om man går som om man ska runt shettis, där står det här trädet. Är det inte vackert?


Jag antar att ingen dag i stallet är riktigt komplett om man inte får se åtminstone en ponny. Jag ger dig sett från höger; Zombra Lucy och någon av de otaliga fjordingarna. Jag vet inte vilken det är!

Fluffigt meddelade att lasagnen har svalnat tillräcklig, så nu är det dags för mig att äta kvällsmat. Vi ses på tisdag, för nu är jag tillräckligt frisk för att gymma igen.

2 kommentarer

Mamma

02 May 2010 20:43

Åh Gullehjärtat vad glad jag blev för bilderna!!!

Just dom första vårblommorna är SÅ viktiga för mig, och några blåsippor har jag över huvud taget inte sett än...

Det är helt otroligt att det gamla päronträdet fortfarande lever, men det är länge sedan jag såg det bära frukt.

Och att få se hur det börjar grönska i hagarna...Härligt! Nu börjar den bästa tiden på Skutan!

Jag älskar dig! Puss!

Mamma

Linda b

14 May 2010 16:58

det är karna i bakrunden min lilla skruttponni <3

Kommentera

Publiceras ej