Sommarjobb

0kommentarer

Mitt hyreskontrakt är nu påskrivet och postat, liksom min sommarjobbsansökan som lakritsförsäljare.
Jag måste ha kommit på den bästa sloganen någonsin, "Att sälja lakritsremmar, det är att sälja sommar!" Och vet ni, hur konstigt det än låter, så är det oerhört sant. För mig är sommar på Gotland t.ex att gå runt i Wisby, och utanför de större ingångarna till innerstaden brukar det stå just godisremsförsäljare. Det är nästan en lika välbekant syn som ringmuren i sig självt, och hör på något sätt till. Lite som brända mandlar hör sommaren till.

Jag hoppas på att bli uppringd och få komma på arbetsintervju, men i annat fall får jag leta vidare efter ett somrigt sommarjobb. Det skulle bara vara så trevligt att få spendera sina arbetsdagar utomhus!

Kommentera

Publiceras ej