Sista provet

0kommentarer

Snart ska jag ta och cykla ner till skolan för det sista provet den här terminen, och fortfarande med förhoppningen om att det kommer många fler prov att skriva, fast i Skara förstås, och gärna nu till hösten.

Jag vet inte om jag borde skämmas lite grann. Jag har inte pluggat alls så bra som jag borde göra. Inte stressat och övat på alla uppgifter, inte gått igenom varenda anteckning för att se till så att jag inte missat något. Kanske blev jag lite nertyckt när jag insåg att det inte hjälpte förra gången. Nu får vi se hur det här går istället. På något vis känns det som om jag nöjer mig med ett g. Jag kommer inte att ha höjt mitt fysikbetyg, men å andra sidan så innebär ett vg att jag inte kan läsa om kursen på komvux om jag skulle vilja. De tar bara emot de med g i ett ämne. I sådana fall skulle jag behöva göra en prövning.

Nåväl... Jag kan hoppas på att jag förstått det mesta.
Hoppas på att provet faktiskt blir lätt, som vår lärare sa.
Nu blir jag nervös. Önska mig lycka till.

Kommentera

Publiceras ej