Mycket-att-göra-morgon

0kommentarer

Först nu känner jag att jag har vaknat till liv lite efter en riktigt lång gårdag. Då flyttade vi ut allt, precis allt urom säng, soffa, ett bord och en hylla ut ur min och Fluffigts gamla lägenhet. Stort tack till Fluffigts syster och sambo. Utan er hade det aldrig gått och vi hade fått släpa flyttkartonger på bussen i omgångar.

Hemma hos min mor står nu säkert åtta bananlådor, en stor svart sopsäck med prylar, min gamla ryktlåda och andra saker jag knappt visste att jag hade. Så känns det ialla fall. Ihopsamlad ser mina ägodelar så mycket mera ut än sprida i en lägenhet.

Min dag nu, kommer vara fullständigt fullspäckad. Jag har så mycket att göra att jag får sätta mig ner och göra en Att-Göra-Lista. Diska, tvätta, packa upp kläder, packa upp köksvaror, leka med katten så han inte väcker oss, helst dona med DWL, plugga fysik och matte, gå på styrelsemöte, uppdatera Skutans hemsida, skriva på en jobbansökan. Jag har så mycket att göra att det känns som om jag borde börja precis just nu. Så det gör jag.


Snart så.
Kanske alldeles strax.
Nu.

Kommentera

Publiceras ej