Illidans Tandsten

0kommentarer

Lite tandsten, det låter väl ofarligt?

Dock inte den mängd som Illidan idag uppvisade. Veterinären kunde visa hur han saknade tre tänder i framkäken, det vill säga de små tänderna mellan hörntänderna, samt att några var bitvis avslagna. Vidare har han rött inflammerat tandkött och massor av tandsten på de bakersta tänderna i överkäken.

Den andra juni ska vi tillbaka till veterinären för sövning och tandstensborttagning, och veterinären förvarnade mig om att det kan bli så att de i värsta fall måste dra ut två av hans tänder. Förutom det att jag blir så ledsen för att han antagligen gått omkring och haft ont, ja har ont, blir jag en smula arg. Han har luktat illa ur munnen sedan jag fick honom, och han har antagligen haft problem med tandsten länge. Varför har inte dåvarande ägare gjort något åt saken? Dessutom kommer det att kosta multum för mig, men jag har liksom inget val här. Inte kan jag låta min katt gå med öm mun. Veterinären var själv förvånad över att han åt, drack, gick på toaletten och lekte såsom han gör.

Illidan och jag rapporterar om hur det går i juni.

Har för övrigt skapat en kategori som heter Illidan. På så sätt kan ni som är intresserade bara av honom klicka in där för att se bilder och uppdateringar.

Kommentera

Publiceras ej