En tung kväll framför mig

1kommentarer

Jag har tidigare skrivit och berättat lite om Skutans Gård, en umgåsgård med hästar och andra djur där jag sitter som ledamot i styrelsen. Jag har berättat om hur vi har pratat med Haninge kommun angående den upprustning vi så desperat behöver vad gäller byggnader. Jag har berättat om förändringarna vi vidtagit vad gäller gruppinnehåll och prissättning. Det tycks vara försent.

Länge har jag och många med mig insett att Skutan har behövt förändras för att kunna bli mer självförsörjande och inte längre behöva bidraget ifrån kommunen för att knappt överleva. Så har situationen dock sett ut i många år, långt innan jag hamnade i styrelsen. Det är som om gården helt enkelt blev bidragsberoende. Skutan hade behövt ett samarbete med en större del av Haninge för att på så sätt få fler intresserade av gårdens framtid.

Ikväll skall styrelsen sätta sig ner och slutgiltigt bestämma vad vi skall göra.
Beslutet vi måste fatta, som det talats så länge om.

1 kommentarer

Linda

31 May 2010 12:33

Precis! Finns ju olika syften emd ens blogg

Kommentera

Publiceras ej