Måndag morgonstund

0kommentarer

jag sitter här och äter min frukost, en macka, och dricker min mjölk. Tittar ut genom fönstret och inser att det börjat snöa igen, efter helgens plusgrad och tö. Framemot lunch ska jag iväg ut, vänta på en buss som kanske kommer, kanske inte kommer alls, eller kanske bara kommer en smula försent, för att åka till min mor. Och därefter, någon gång på eftermiddagen ska jag åter igen iväg till biblioteket och plugga fysik och matte. För matteprovet är imorgon, och fysiken får man inte halka efter i, för då är riktigt jobbigt att ta igen det.

Så vad har jag kvar innan dess? Innan det är dags att åka iväg. Svara på mail jag fått, läsa igenom Skutans Gårds gästbok så att inga olämpliga inlägg finns där, och svara på frågor om där finns några. Se hur det går med anmälningar och betalningar till det kommande Hazardlanet. Påbörja välkomstarikeln jag har fått i uppdrag att skriva. Att vara i stort sett arbetslös betyder inte nödvändigtvis att man har lite att göra. För mig betyder det bara att jag har mer tid att tacka ja till tidskrävande arbetsuppgifter.

Kommentera

Publiceras ej