Ica Maxi-möte

0kommentarer

Nyss hemkommen är jag ifrån Stockholm stad där jag införskaffat boken The Vampire Lestat, en del i Vampyrkrönikorna av Anne Rice. Dels för mitt höga nöjes skulle, och sedan för att träna engelskan inför högskoleprovets engelskadel. Det var den lätta delen på dagen. Nu, däremot stundar ett möte med Ica Maxi.

Som jag tidigare skrivit i bloggen så är jag aktiv på en häst-, djur- och umgåsgård på min fritid. Skutans Gård heter stallet, där jag är styrelsemedlem. Under lång tid har vår skuta hotat att sjunka, just detta har blivit ett populärt uttryck, och det visar verkligen hur det står till med gården. Vi har i så många år varit beroende av det höga bidraget ifrån kommunen för att gå runt, det ska tilläggas att vi är en ideel förening med betald personal som verkligen försöker hålla ridpriserna nere och kunna erbjuda aktiviteter för barn, ungdomar och vuxna i alla åldrar, och när det så sänktes satt vi rejält i knipa. Detta var innan min tid som styrelsemedlem, men nu är det en realitet som bland annat jag måste ta tag i.

Vi behöver mer pengar. Vi är alla ense om att det kan se illa ut när en förening inte får bättre ekonomi trots lång tid, men nu har vi som kommit in i styrelsen tagit tag i saken och försökt göra ändringar för att förbättra ekonomin och hälsan för djuren. Ridpriserna har höjts, något som behövt göras för länge sedan, och vi är ändå långt under ridpriserna i andra stall. Vi har idéer och planer för ökad handikappverksamhet, något som Skutan tidigare varit mycket bra på.

Så planen idag är ialla fall att träffa Ica Maxi och höra om de kan hjälpa oss med sponsring. Vi kommer även träffa kommunen och förklara precis hur dåligt läge det är. För nu måste vi ha hjälp, rejält med hjälp så vi kan bygga en stabil grund. För verksamheten på Skutan är unik, och den är väldigt bra för barn och ungdomar Haninge som inte har familjer med massor med pengar, och som vill ha en rolig plats med kompisar att umgås på.

Kommentera

Publiceras ej