Hushållsnära tjänster

0kommentarer

Hushållsnära tjänster diskuteras det flitigt. Här hemma blev de mer nära än vad som skulle kunna vara önskvärt. Sent igårkväll påminde nämligen Fluffigt mig om att det ska komma förbi några människor och titta på skadan i väggen som vi fått sedan nån montör av något jag inte förstår mig på varit här och skulle komma åt något som jag inte visste fanns som ialla fall var bakom en lucka bakom tapeten i vår vardagsrumsvägg. Om Ni har lyckats läsa hela den meningen och behövt ta ett djupt andetag, ja åtminstone om Ni läser högt, och dessutom är förvirrade, då förstår Ni hur det känns för oss. Vi har försökt jaga reda på någon som ska reparera skadan i flera månader nu, och alltid har vi fått till svar att kontaktpersonen i föreningen skall skicka hit någon att titta på. Men Någon dök aldrig upp.

Dessutom har vi haft en läcka i elementet sedan folket var här och skulle lufta alla elementen, och tydligen var inte vi de enda som haft problem med detta. Så även en lätt fuktskada i köket med resultat att golvet känns lite vågigt finns att reparera.

Halva poängen med det här inlägget är ialla fall att jag ska få en chans att klaga på att jag inte vet exakt när de här personerna ska dyka upp, och eftersom jag avskyr att visa upp hemmet när det är stökigt, som det ju ofta är, så betydde det att jag tidigt tidigt imorse fick masa mig upp ur soffan och börja plocka undan saker samt diska. Nåväl, det är skönt att ha lite extra tid på morgonen som jag annars sovit bort. Fast hur trött jag kommer vara ikväll ska vi inte spekulera i.

Kommentera

Publiceras ej