Är du en lax eller en abborre?

0kommentarer

Blubb blubb alla mina små fiskar!
Fluffigt frågade häromdagen om jag var en lax eller en abborre, och då kan man ju verkligen undra vad han menade! Var det fisk, vatten, simförmåga eller fenantalsrelaterat tror du? Fel. Det har med mitt gymtränande att göra.


Väldigt många kör nämligen sina repetitioner snabbare än strax över ljudhastigheten, och håller ej heller emot vikterna på vägen ner i rörelsen, vilket också kan liknas vid de explosiva laxarna som hoppar i vattenfall för att att leka. Explosiva muskler med andra ord, men ingen vidare uthållighet.
Vi abborrar däremot, jag säger vi, för jag är helt klart en abborre i det här fallet, gör rörelserna långsamt och kontrollerat. Ungefär Två sekunder tar vi på oss att dra till vikten, och därefter släppa efter med motstånd vilket tar ungefär fyra sekunder. Långsamma och uthålliga muskler med andra ord.

Så, är du en lax eller en abborre?

Kommentera

Publiceras ej