En Mycket Att Göra Dag

0kommentarer

När jag har riktigt mycket som måste eller bör göras sätter jag mig ned och skriver en Att Göra Lista.

På morgonen fick min mor komma förbi och hjälpa mig med Illidans mun. Tricket för att få en katt att öppna munnen är visst att trycka vid sidan om dess huvud, där käkarna så att säga slutar. Precis där han har ont med andra ord. Med lite envishet och samarbete mellan min mor och mig lyckades vi ialla fall dutta på lite av den bakteriedödande krämen, och en stund senare fick min mor i honom all smärstillande med honungssmak som han skulle ha.
Två punkter på min lista avklarade.

Nyss hemkommen är jag ifrån komvux där jag hämtade ut mina betyg, ett MVG i Matte C och ett VG i Fysik B. Eftersom det är riktigt varmt ute idag tog jag på mig ett par sandaler, och eftersom mitt sandalutbud är begränsat och likaså min förmåga att gå med höga klackar valde jag ett par som en gång tillhört min mormor. Skor som användes av henne för 50 år sedan alltså, minst. På vägen hem, precis i mitten av övergångsstället lossnar helt enkelt underdelen av min sko av! Det var bara att verka oberörd och dra av sig skorna, ta dem lite snygg i hand och gå barfota hem!
En punkt till på min lista avklarad.

Nu är det lite tråkiga saker kvar, som att diska och dammsuga, plocka undan och packa undan.
Leta efter information åt mig och Gill som ska arbeta med att marknadsföra Skutans Gård över Haninge. Det är roligt, men det är å andra sidan riktigt knepigt ibland!

Jag hoppas att många utav er är ute i solen och bara njuter. Kanske äter en glass. För visst är det ett riktigt härligt sommarväder vi har?

Kommentera

Publiceras ej