Vad är det för fel på posten?

0kommentarer

Mitt brev med betyg och studieintyg borde ha dykt upp redan igår, och ännu har jag inte sett en skymt av något brev ifrån Nackademin.

Jag gjorde det enda rätta och ringde till Nackademin och bad dem att skicka ett nytt intyg och en betygskopia, för dessa dokument måste jag kunna skicka in till csn!

Tänk om inte det andra brevet dyker upp heller? Det börjar bli fruktansvär nervös detta. Inte nog med att jag måste vänta på antagningsbesked 2 och kanske i värsta fall behöva åka till uppropet utan att veta om jag kommer in eller inte, jag måste dessutom övertyga csn om att mina studieresultat är fullständiga. Tänk om de inte beviljar mig studielån? Det vore den näst värsta mardrömmen, att jag kommer in på utbildningen men sedan inte får studielånet, bara för att jag var dum och hoppade på en linje jag inte passade in på i min ungdom.

Arbeta med 3D-grafik, vilket var utbildningen jag gick på Nackademin, är riktigt roligt, men det är en så pass stressig och högpresterande miljö att jag skulle vara sönderstressad och utarbetat inom några år. Jag ångar inte lärdomarna jag fick genom utbildningen, men jag skulle aldrig kunnat arbetat med det. Djur passar mig bättre.

Kommentera

Publiceras ej