Sommarregn

2kommentarer

De flesta har väl märkt det alla redan, regnet som kommit till stora delar av Sverige nu i helgen. Igår när jag och Fluffigt skulle sova kunde vi höra hur det smattrade mot fönstrena. Mysigt. För mig är det en riktigt mysig känsla. När det regnar och vinden viner på kvällarna, då vill jag kura ihop mig under en pläd och läsa en bok, eller se en film. Kanske dricka en kopp varm choklad, för det är mysigt. Passa på att njuta av regnet med andra ord!

Inomhusaktiviteter behöver inte vara så dåliga de heller. Man kan städa (whoho!), passa på att baka något riktigt gott, gama med gott samvete, hinna skriva på böcker och rita på bilder. Själv har jag en extra mysfaktor i att sitta vid datorn och hitta på något en regnig dag som denna, titta bara på den här bilden:

Det är supermysigt att ha en ullig gullig vit purrmaskin som ligger i knäet på en!

2 kommentarer

Malin

26 Jul 2010 19:01

Superfin katt :D

Ardente

26 Jul 2010 20:58

Tack så jättemycket =)

Tänk att du hittade hit till sist. Illidan, som katten heter, är en norsk skogskatt, fullständigt döv och en riktig kelgris. Du kanske redan märkt att han fått en egen kategori här på min blogg. Ja jag vet, jag är alldeles för kär i min kisse.

Kommentera

Publiceras ej