Bilder ifrån Gotlandsemester

0kommentarer

Här kommer dem, en serie bilder som är som ett smakprov på vad min sommar hitills har erbjudit mig. Mest för att det är roligt att se härligt färgglada bilder. Och oundvikligen, en hel drös på Illidan.

Illidan sitter säkert i sin transportbur på väg till gotlandsfärjan som avgår ifrån Nynäshamn. Lika cool som vanligt satt han och tittade ut resan igenom.


Illidan gick utan problem i sele redan efter någon dag. Här nosar han på ett särdeles spännande blad i kryddträdgården.


Det syns inte massor, men de där gråa fluffbollarna som kan skymtas i gräset är gutefår. Precis över vägen gick de i sin hage, betade och bräkte.


Fluffigt grillar det sista innan vår middag ute i det fria. Det lilla huset som syns i bakgrunden är ett tvättäkta utedass med dassbok och allt. Spolningsbara toaletter är långt borta...


Min mat! Syltlök, haloumiost och grillade champinjoner är något speciellt på sommaren. Det bästa är, att då jag tycks vara den enda som tycker om syltlök blir det så många över till mig.


Vi var på Glasshuset i Visby en av dagarna, och där fick jag möjlighet att beställa min egenkomponerade Banana Split. Lion, hallonchoklad och choklad med skogsbär blev glassmakerna, toppad med grädde, noguatsås, hasselnötsströssel, kex och en liten toffsprydnad. Nej, jag lyckades inte äta upp hela själv.


Jag och Fluffigt framför sjön i Almedalen. I bakgrunden ses kruttornet? Hittar jag på nu mamma, trodde jag kunde min Visby?


Lite kärlek får jag dela med mig av. Jag har nämligen en bild på datorn där vi står på just den här bron och kysser varandra, men på den tiden då jag fortfarande hade långt hår!


Nu är vi tillbaka i Mariannelund igen, och Slökatt har tagit den orange fåtöljen i besittning.


Mmm! En dag fick vi både rabarberpaj och rabarberkaka, som synes i bakgrunden.


Fluffigt, Mamma och Mormor plockar jordgubbar.


Jodå, så här mycket jordgubbar blev det en dag i jordgubbslandet. Illidan vaktar skörden undan inkräktare.


Jordgubbsplock.


I slutet på semestern fick vi för oss att tygla häcken, så här står jag och är tuff med en elektrisk häcksax. Det lät ju faktiskt inte så tufft. Motorsåg är bra mycket coolare.


Illidan latade sig under en solstol. Det är också ett sätt.

Sådär. Minst en månad av sommaren är kvar nu. Mer för många andra. Jag hoppas på att den blir härlig och innehållsrik.

Kommentera

Publiceras ej