Antagningsbesked 1

3kommentarer

Åh jösses! Jag känner mig som en yr höna och är så nervös att tårarna sprutar, och trots att Fluffigt sa åt mig att inte tänka mer på det så kan jag bara inte!
Nyss läste jag mitt första antagningbesked och det ser ut som följer:

BI-18,78 | Res 282 | 22
BII-19,95 | Res 43 | 4
HP-1,7 | Res 1 | 18


BI är alltså betygsurval 1, mitt bety utan upplästa betyg. Där är jag på reservplats 282, och det finns 22 platser.
BII är betygsurval 2, där upplästa betyg räknas. De tar emot 4 därifrån, och jag har reservplats 43.
Slutligen, är HP högskoleprovet. De tar emot 18 stycken, och jag har reservplats 1.

1 endaste person i den gruppen måste tacka nej till sin plats.
Man ska inte ropa hej förrän man är över ån och så vidare, men jag vill ju så gärna.
Det är så nervöst!




3 kommentarer

michelle

12 Jul 2010 23:58

hejhej =)

jag vill skicka in en bild på verona till hemsidan som vi kan ha vid hennes 'text' om du förstår, under våra hästar.

jag kan även göra ett inlägg på bloggen min som heter typ till skutans hemsida och så lägger jag upp bilden där =)skriv tbx så jag vet, hittade ingen mail

Mamma

13 Jul 2010 09:35

NU blir jag också nervös! Så nära och ändå vågar man inte vara säker..!

Är det två veckor till nästa besked?

Puss puss

Ardente

20 Jul 2010 11:19

Man har till den 30 Juli på sig att tacka ja eller nej. Därefter så förväntas svaret på den andra uttagningen komma i början på augusti, men det kan dröja till den 9:e har jag sett på vissa ställen.

Kommentera

Publiceras ej