Seger över csn.se

0kommentarer

CSNs hemsida är minst sagt långsam, och min teori är att det beror på det tunga tryck den utsätts för när så många, inklusive mig själv, ska ansöka om bidrag och/eller lån inför terminsstarten. I flera dagar har jag försökt att slutföra min ansökan, men har konstant träffat på en trevlig röd rubrik: 'Fel på sidan', på näst sista delen av ansökan då det därefter bara är att klicka på 'skicka'. Otroligt frustrerande. Idag gjorde jag åter igen ett nytt försök, och nu, äntligen har sidan fungerat ansökan igenom, och därmed är min bidragsansökan inskickad!

Detta firade jag genom att införskaffa två stycken sprillans nya block.
Appropå block, så damp min nya kalender för 2010 ner genom brevinkastet idag. Kan varmt rekomendera dem för de som tycker om att få bestämma sin design själv. Det verkar som om de lägger till mer och mer saker man själv kan få styra över. Adressen till sidan är  www.personligalmanacka.se
För att se till att hålla fokus på studierna och kunna ha en bra översikt över sina veckor tycker jag det är jättebra med en icke digital almanacka. Åtminstone minns jag bättre om jag får skriva ner anteckningarna med en penna än om jag använder ett tangentbord.

Kommentera

Publiceras ej