Baka banners?

0kommentarer

Jag lyckades i något ögonblick jag inte riktigt minns erbjuda mig att göra banners åt Hazard lanförening. Om man vill anordna ett stort lan är det nämligen en fördel om folk runtom i Sverige och resten av världen vet om det. Banners är ett utmärkt sätt att annonsera på, såvida det inte är för någon bantning, plastik eller måbraannons på våra svenska kvällstidningars hemsidor.

Banners ska postas på forum, och på vissa hemsidor som reklambanners. Några av dem kommer vara stillbilder, men en hade jag tänkt göra en enkel animering på. Texten är inte hundraprocentigt klar ännu, så jag får ladda upp själva designen just nu. Vill man veta mera om lanet går det bra att gå in på www.lan.nu

Jag tittade på en hel del referensbilder innan jag började, och upptäckte att de flesta banners är otroligt simpla till färg och design. Oftast är de dock fullsmockade med text i olika fonter, storlekar och färger, något jag inte uppskattar. Till sist hittade jag en banner med ett rutigt mönster som jag stal lite idéer ifrån, och därefter försökte jag hålla någon slags Old School Style, med simpla, enkla detaljer.


Kommentera

Publiceras ej