Ansökan om CSN-bidrag

0kommentarer

Som jag tidigare nämnt kommer jag att plugga upp ytterligare två ämnen den här terminen. De jag antagits på är Fysik B 150 poäng samt Matematik C 100 poäng. Om jag har lyckats förstå detta rätt så ska detta vara studiemedelsberättigande, och ifrån CSN ska jag kunna gå en bidragsdel för de 50% jag studerar. Av vad jag ocg Fluffigt lyckats klura ut är ialla fall 200 poäng eller 50% gränsen för minsta studietakt, och således borde 300 poäng vara 75%.
Något sent ute är jag, då mina kurser startar från och med den elfte januari, men det skulle visa sig att jag inte kan vara den enda. Csns hemsida är riktigt långsam just nu, och upprepade gånger får jag felmeddelanden. Min gissning är att det är riktigt många som ansöker om studiemedel just nu, och därmed får jag se mig besegrad och kommer att pröva igen senare ikväll. Eller imorgon.

Kommentera

Publiceras ej