Kattproblematik

0kommentarer

Illidan luktar rutten tonfisk ur munnen, trots sitt söta utseende. Detta beror med stor sannolikhet på tandsten, något som man inte tar bort själv på vilket katt som helst. Min mor ska i och för sig ha lyckats peta bort tandsten från sin katt Celinas tänder, men jag betvivlar att Illidan är lika tillmötesgående.

Alltså behöver jag ta Illidan till veterinären. Dels för tandstenen och dels för att få undersökt hans allmänna tillstånd. Dilemmat jag ställs inför just nu, är att jag inte står som ägare till katten. Inte heller är han försäkrad. Jag behöver verkligen de överlåtelsehandlingar jag skulle fått ifrån förra ägarinnan innan jag törs betala för försäkring och veterinär. Det värsta som skulle kunna hända är att hon kräver honom tillbaka, och det vill jag verkligen inte.

Jag hoppas att det löser sig snart, jag har påmint om papprena, och jag vet att min mellanhand inte vill krångla. Tyvärr är kommunikation i mer än två led alltid segt, komplicerat och bekymmersamt.

Kommentera

Publiceras ej