Enidno - mitt största projekt

0kommentarer

Jag har många projekt på gång. Aldrig tycks de bli klara, men kanske är det så att resan är viktigare än målet. För jag gör om, och jag hittar rätt. Jag förfinar, slipar på och ser förändring och utvecklin i allt som jag gör. Mina viktigaste privata projekt är min webcomic, min bok, och en hel del kring karaktären Enidno som jag skapade för många år sedan.

Han är en demon, åkallad av en mänsklig dyrkare av Döden, som en gång i forna tider mist honom då Döden själv, utan tillåtelse, skänkte hennes vän på jorden till en annan gudom till att skänka sina tjänare. På jorden fann demonen Enidno sig i en skepnad han inte var van vid, och hans sinnelag förblev dolt bakom hans vackra starka yttre. I trogen tjänst var han svuren sina nya herrar, och i generationer tjänte han dem väl.

Tiden då han åter skall få fälla ut sina vingar nalkas, för då hans forna vän återfinner honom kan hon släppa lös hans uråldriga aldrig sinande krafter.

 

Idag visar jag bilder på min första färgglagda målning av Enidno. Mitt projekt går ut på att lyckas göra honom i 3D, och det jag först behöver göra är att få fram bra referensbilder. Kroppen är klar nu, med tillräckligt mycket former för att jag ska kunna arbeta med grunden. Huvudets detaljer kommer kräva betydligt mer jobb, så att göra en fungerande skiss till det väntar jag med till en annan dag.

Kommentera

Publiceras ej