Bild - Reptile Mount

0kommentarer

För ett tag sedan så berättade en kompis ifrån Nackademin om ett spelprojekt han var med i. Temat var fantasy och äventyr med ett medeltida stuk. Han höll för tillfället på med en karaktär i 3d samt ett riddjur till denna, och skickade över ett screenshot och visade mig. Om sanningen ska fram var jag inte direkt överväldigad. Karaktären var bra, för att vara lågpoly och utan texturer, men mountet, riddjuret, såg förfärligt ut. Han hade velat få fram ett fyrbent riddjur med reptila drag, och genast blev jag fantastiskt inspirerad och erbjöd mig kort därpå att ta fram tre olika designer som han kunde använda sig av. Han tackade ja, även om han inte kunde garantera att de kom med i spelet, vilket de senare inte heller gjorde. Trots detta, är jag glad att jag blev inspirerad, och jag tänkte få passa på att publicera lite av mina verk här på bloggen.

Ikväll passade jag på att göra anslagstavlan som jag tänkte nåla fast mina bilder på. Som synes är bilderna inscannade vilket förstör kvalitén något, men jag gör mitt bästa med vissa justeringar för att få fram så bra kontrast och kvalité som möjligt. Det är ju trots allt lite jobb bakom att förbereda varje bild, så idag publiceras jag enbart mitt första riddjur i serien.

Som kanske synes på bilden har jag hämtat inspiration ifrån den utdöda arten Dimetrodon. I en gammal dinosauriebok jag har ifrån att jag var liten fanns en bild på just en sådan. Den var grön minns jag, med rött segel och tunna röda linjer. Jag tänker mig att just det här riddjuret är till för parader. Den är färgglad, detaljerad och vacker att se på. Lägg märke till att den inte har någon rustning vilket gör den oläpmlig i strid.

Kommentera

Publiceras ej