Bild - Harpy Atm

0kommentarer

Kände att det börjar bli dags att bli klar med lite bilder. Jag ritar tonvis med mer eller mindre bra skisser, men oftast kommer jag aldrig till skott med att färglägga dem, och när jag väl gör det är det ytterst sälland som de blir klara. Om jag tydligt för mitt inre öga kan se hur bilden ska bli när den är klar, då går det lättare, men gör jag det inte, ja då brukar det bara rinna ut i sanden. Precis samma sak händer om jag vill skapa en effekt i min bild men inte vet hur jag ska uppnå den.

Jag tänkte få passa på att publicera en liten försmak på hur långt jag har kommit med min Harpy, vars skiss jag lade upp tidigare. Det går framåt, då och då, även om det har varit ett enormt uppehåll i mitt färgläggande på någon månad också. Det gäller väl att ta sig i kragen och få klart det sistaste också.


Kommentera

Publiceras ej